ANVÄNDARVILLKOR

Allmänt

Tyngre säljer produkter med leverans inom Sverige.

Beställningar tas enbart emot via tyngre.se. För att du skall känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice om du har frågor om din beställning.

Efter att ha beställt från tyngre.se förbinder du dig att bevaka din e-mailadress då all kommunikation rörande din order sker via e-mail.

Tyngre reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, framflyttning av utgivningsdatum och felaktig artikelinformation. Tyngre förbehåller sig rätten till prisändringar utan föregående avisering. Därtill förbehåller vi oss rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger.

Priser och betalning

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Fakturor till företag skickas per post till angiven fakturaadress och har 30 dagars förfallotid.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Momsen är 12 % för kosttillskott och 25 % för övriga varor. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering.

Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

I kassan kan man se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad. I kassan hittar du också fullständiga frakt- och betalningsvillkor.

Leveranser

Produktens leveranstid står angiven i artikelinformationen och i kassan när du gör din beställning. 

Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå.

Försening och delleverans

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland kan dessvärre förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. 

Avbokning

Produkter som finns att beställa är produkter som finns i lager. Vi garanterar dock aldrig leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för slutförsäljning. 

Ångerrätt och retur

Du har 14 dagars returrätt från det att du mottagit din leverans, en färdig ångerblankett hittar du här.

Vi tar inte ut någon returavgift när du returnerar men du betalar själv för frakten tillbaka. Fraktkostnaden beror av varans storlek, normalt kan exempelvis t-shirtar skickas med vanligt brev medan exempelvis kosttillskottsburkar tarvar postpaket (Priset beror på vilken speditör du väljer att använda dig av).

Återanvänd gärna kartongen som produkten kom i för att returnera. Har du inte kvar kartongen går det givetvis bra att skicka produkten i något annat emballage. Viktigt är att du packar produkten väl och bifogar följesedeln eller annan information där ordernummer och kunduppgifter tydligt framgår. Saknas den informationen kan vi inte se att returen kommer från dig.

Returadress:
Bonver Logistics AB c/o Tyngre AB
Gåshaga brygga 1
181 85 Lidingö

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt på klarna.se

När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de produkter du har returnerat. Vi skickar inte ut en ny faktura med korrigerat belopp utan du reglerar själv beloppet och betalar in resterande belopp på aktuellt OCR-nummer. Viktigt är att du betalar in resterande belopp först efter det att du har mottagit ett mail från oss där vi tackar för din retur.

Är ordern betald kontaktar Klarna dig för återbetalning inom 14 dagar.

Handlar du som företag och har skickat en retur ska du betala in din faktura som vanligt. När vi har

mottagit returen kommer Klarna att skicka en kreditfaktura. Kreditfakturan kan du använda antingen via betalfil eller meddela Klarna vilken faktura du vill avräkna summan mot. 

Ej uthämtade brev eller paket

För ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 89 kr.

Reklamation

Har du fått en defekt/felaktig/saknad produkt kontaktar du kundservice per mail eller telefon. Har du fått en felaktig/defekt produkt skickar vi dig en retursedel så att du kostnadsfritt kan returnera den till oss. Vi skickar en ny produkt utan extra kostnad, förutsatt att den finns tillgänglig. Om vi inte kan ersätta dig med en ny produkt, gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta produkten i retur.

En återbetalning görs till dig inom 30 dagar. Viktigt är att du bifogar informationstexten som följer med din retursedel så att vi ser att reklamationen kommer från dig.

Dina personuppgifter

När du uppger dina personuppgifter hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Uppgifterna insamlas från dig genom dina inköp eller från annan källa, t.ex. från offentligt tillgängliga register och databaser.

Uppgifterna används av Tyngre för fakturering, leverans av produkter m.m. och som underlag för statistik och marknadsföring. Uppgifterna analyseras och grupperas inför urval, prioritering och planering av kontakter med dig. Marknadsföring kan ske via post, telefon eller på annat sätt (e-mail och SMS används endast i befintlig relation eller efter samtycke). Dina personuppgifter kan lämnas ut till samarbetspartners utanför Tyngre.

För att bli kund hos oss skall du ha fyllt 18 år.

Tyngre AB, Boråsvägen 9 121 48 Johanneshov
0739180972 (Ej kundtjänst, kontakta istället info@tyngre.se så lovar vi ett snabbt svar)
info@tyngre.se
Organisationsnummer 556973-7918